Saturday, March 13, 2010

Plan 1- buat kek -siap!

Seperti yang aku plan----> nak buat kek/cup cake----> dah pun berjaya. Sebenarnya tak sempat cuti pun, aku dah try buat. Gatal tangan tak nyempat2 dah. Percubaan pertama----> kek butter. Aku buat malam ari khamis aritu. Best giler, sebab memang jadik. Esoknya tu, aku simpan kat rumah sikit ( aku & mak aku tak makan sangat) dan lebihnya bawak pi skolah. Licin gak akhirnya.. Gambar aku tak snap pun sebab bateri kamera weak.

Malam tadi, semangat nak buat kek berkobar2 lagi. Kali ni buat cup cake plak. Cubaan pertama kiranya... Fuh! Jadi la jugak..Cuma decoration tak brapa lawa, sebab aku bukan pro pun. heeeee.. Ape pun ini la buktinya...Layannnnn>>.


ni sebelum masak. macam pelik je rupa dia.....heeeeeeeeeeee!
l
l
l
l
V

TADAAAAAA!!! dah masak pun....lawa la skit...




l
l
l
l
V

Ini topping (hiasan atas) dia. ---bukan gula aising. yang ni macam whipped creame gak. Tapi tak cair la. macam aising gak rupa dan fungsi dia bila selepas diputar. aku guna 'topping ace' ni sebagai ganti aising sebab kurang manis dan tak berminyak kerana diperbuat dari susu.. kalau guna aising, kurang bagus sikit kalu nak makan sebab dia dibuat dari gula + butter yang banyak -----> eyakh!! tak suker!!


cup cake sedia untuk dihias

l
l
l
l
V

DAH SIAPPP!!!!!



No comments:

Post a Comment