Thursday, May 27, 2010

Misi Mustahil Yang Berjaya

Bertukar ke sini (Perlis) pada mulanya aku terpikir, alamak..abis la misi diet & workout aku tu..ye la memikirkan mana ada kawan nak sesama ngan aku berjoging..Dulu kat KL ada Si Che Yah..Lagipun kat KL aku slamber joging sesorang pun takper..skang kat sini macam segan la plak..

Rupanya 'air yang tenang jangan disangka tiada buaya'( ceit! sesuai ke perumpamaan ni?), kebetulan sorang bestfrend aku waktu kat UPM dulu pun baru bertukar bertugas di Hospital Kangar awal tahun ni jugak. Namanya  si Zai. Sebelum ni dia bertugas di Kedah dan memang amat jarang aku dapat berjumpa ngan dia ni. . Dan, rupanya Cik Pegawai Sains ni pun ada minat yang sama ngan aku gak.  Alhamdulillah..'yang patah tumbuh, yang hilang berganti ( hahaha! lagi satu perumpamaan, ala2 buku teks Bahasa Malaysia plak!)..

So, semalam dah berjaya misi kitorang pergi joging kat sebuah trek joging yang 'femes' kat sini. Sangat best! Arini misi mustahil kitorang mencari fitness class plak. Atas cadangan kawan2, kitorang dah berjaya  pun mendaftarkan diri kat sebuah kelas aerobik + line dancing kat area Kangar ni gak. Yuran bulanan hanya RM 25---dan diadakan sebanyak 5 hari seminggu. Wah! Berbaloi2! Tempat pun sangat kondusif, macam studio menari, tertutup, ada bilik persalinan dan hanya wanita sahaja yang dibenarkan menyertai kelas ni..                    
Makk! Berbaloi2  lagiii !!

Kelas diadakan 2 sesi pada setiap hari. So, kitorang pilih sesi petang. Senang la aku nak datang , dan Si Zai pun sempat datang lepas waktu keje & solat Asar. Wahh! Teruja nyer budak 2 ekor ni!!! 

3 comments:

  1. salam nak tanya...kelas aerobik tu kat mana??kangar kat mana??hope sgt bgtau sebab nak join jgk...

    ReplyDelete
  2. salam...klaz ni kat mana????

    ReplyDelete