Friday, May 28, 2010

Pertukaran Guru Antara Negeri



Yuuuhuu!!!! Tahniah diucapkan kepada Sir Idrus! Dapat jugak abang aku ni bertukar ke Perlis kali ni. Rupanya aku baru tau yang hari ni keluar result pertukaran guru antara negeri bagi sesi pertengahan tahun.

Kalau sebelum ni, aku memang expert bab-bab permohonan pertukaran ni. Dah dapat tukar aritu, aku dah tak amik tau ler pasal pertukaran ni. Buat menyemak paler otak jer..Tetiba tadi abang aku bagitau dia dapat tukar..Alhamdulillah..Rezeki dia la tu. Aku pun tumpang gembira la jugak...

Bukan senang woi nak masuk Perlis ni kalau tak kena gaya...Yang orang dari luar tinggal kat Perlis ni, dah lama dok sini, dah tak mau keluar dah..almaklumlah, negeri ni masih aman damai, udara masih bersih, takder kawasan pedalaman yang tahap pergi skolah kene pakai selipar, masyarakat masih mahu mengambil berat akan hal antara satu sama lain, nak kawin dua pun tak perlu mintak kebenaran bini pertama ( perlukah ini?), sikap mementingkan diri kurang dipraktikkan, kos hidup masih rendah, kes-kes jenayah pun masih di tahap tak tak membimbangkan ( aper aku merepek ini? macam wakil rakyat kah?).

 Yang aku dapat aritu pun, kira 'miracle' la, Tuhan nak tolong..Kalau tidak, mau berjanggut jugak aku dok memohon pertukaran ni. Tebal muka aku ni 5 inci woi! GB skolah lama pun asik perli aku jer..Ikut ati mau aku  $@%&* je dia tu...( jangan heran, aku memang ganazzz) ..

So, moral of the story, jangan dengar cakap-cakap negatif orang yang boleh meremukkan jiwa.....manusia hanya mampu meneka dan membuat telahan.....jawapannya, hanya ada pada TUHAN...


Kepada Sir Idrus, tahniah sekali lagi.....( kalau hang satu skolah ngan aku, mesti best,kan?)

5 comments:

  1. salam isma...wawa lum dapat lagi sebab request nak ambik PJS bulan 7..isma dah dapat ka =)

    ReplyDelete
  2. salesman baru call tadi bagitau keta tu dah sampai..minggu depan setel hal2 geran, pastu dah bleh amik la..tak sangka, cepat plak sampai..tak sampai sebulan pun..huhu..

    ReplyDelete
  3. so bulan 7 ni dah dapat ka...isma amik kaler bronze garner gak kan =)

    wahhh...bergaya ngan keta baru la pas ni ye

    ReplyDelete
  4. katanya minggu ni setel. mungkin ari khamis ni dah bleh amik..saya amik genetic silver..mula berkenan brilliant red tu..tapi katanya keta yg kaler2 mungkin lambat sikit..kalu yg silver or itam mungkin cepat, so saya amik silver la..mmg silver pun dok berkenan gak..hehe..

    dah ada nampak org pakai elegance atas jalan dah dlm seminggu dua ni..sblum ni tak da lagi..slalu nampak yg SE tu ja..jeles betul la..huhu..

    ReplyDelete
  5. dah dapat keta ke....sy call salesman...dia cakap klu nak cepat kena ambik genetic silver.. so skang ni ngah was2 nak amik colour yang mn 1...genetic silver pun cantik jugak... genetic silver or bronze garnet huhu...confuse confuse

    ReplyDelete