Friday, February 25, 2011

Back On Track

Hari Isnin: Cikgu Li bawak ketupat & rendang ke sekolah
Hari Selasa: Kak Ani bawak kek coklat moist
Hari Rabu: Kak Ida bawak kek pisang & koey teow tomyam
Hari Khamis: Cikgu Azizan order cendol pulut & tapai 1 tong ke
                     bilik guru
Hari Jumaat: Ada cikgu buat jamuan kat kantin & tengahari pas
                    skolah aku akan makan kat luar ngan Zai ..
Setiap Hari: mak masak makanan tenghari yang best
                   (of course pedas...favourite aku nih..) 
Setiap malam: perut aku bunyi2 & ketagih nasik

Hem.ini la putaran yang berlaku kat skolah & kat rumah aku selama setahun..dan selama setahun la aku dah belot pada regim diet aku tu..Dah setahun aku balik pindah mengajar kat sini, cara hidup aku turut jadi berubah...di sekolah...di rumah...
Kat sekolah, ada2 je orang2 yang pemurah dan hampir setiap hari kitorang makan free yang best2..bagi yang tak sempat masak, order je dari peniaga2 yang memang mengambil tempahan. Dan sesungguhnya Perlis ni kaya dengan makanan eksotik yang sedap-sedap ( tapi bukan makanan yang dibuat dari haiwan eksotik ye..itu korea je...huhuu) ..Aduh, tak tahan daulat aku...Aku seolah-olah terkena kejutan budaya selama setahun..makan...makan...dan makan...Itu tak kira lagi setiap hujung minggu aku akan ke 'nat' ( pasar pagi), pasar tani & pasar malam....meriah u olls!! makanan pun meriah ugekkk!!!

So,tahun ni, setelah selepas setahun aku dah jadi lali dah...aku akan mulakan balik  diet aku yang terbengkalai tu..Mudah-mudahan aku berjaya kali...Ni dah dua hari aku dah berjaya start balik rutin diet yang dulu..Stok Herbalife pun ada lagi..aku stop makan Herbalife ni sebab sayang la, sebabnya, kalu aku takleh kontrol makan, rugi la kalu aku makan gak Herbalife ni...Ubat kurus mana pun takkan berkesan kalau kita tak kontrol makan..Dan of course la Herbalife ni bukan ubat kurus..Ianya ialah makanan kesihatan yang berfungsi sebagai pengganti makanan yang kita skip tu...so, walaupun kita berdiet & pantang makan, kita tak lapar, tak terkena gastrik dan badan tetap sihat..

Mudah-mudahan aku berjaya kali ni.... (^_____^)



p/s: kalau Kak Fawziah, si coach Herbalife aku tu tau, mampuih dia marah aku...
      degil btul si Isma nih!...hikhikhik!

No comments: