Sunday, February 20, 2011

Nak Marah Ni!!!!!!

Adakah suhu emosi manusia dipengaruhi oleh usia? Ntah la, ni sekadar berdasarkan pemerhatian aku je..hermm..ape bende aku nak cakap ni?

Sebenarnya gini...pagi tadi (Sabtu), aku ke Pasar Tani dengan mak..Pasar Tani ni lokasinya berdekatan dengan sebuat taman perumahan dan deretan kedai. Sebelum membeli-belah tu, aku ngan mak aku ni singgah makan dulu kat sebuah restoran nih kat area pasar tu jugak... kitorang duduk kat meja paling tepi ngan kaki lima restoran tu..saje je nak ambil angin sambil2 tengok gelagat orang. Kebetulan tepi restoran tu ada jalan orang keluar masuk ke taman perumahan tu. Sambil2 makan tu, ada la 3 orang pakcik tabligh ni singgah ke restoran ni, dan dorang park moto yg dorang naik tu kat tepi kaki lima, agak berterabur la skit cara dorang park tu..(hurmmm..)..
kebetulan pulak restoran ni kat selekoh jalan.

Tak lama selepas tu muncul 2 buah kereta yang nak melalui selekoh restoran tu. Pemandunya lelaki-lelaki muda la ( siap bawak aweks...)...rasanya dorang konvoi kot. Berderum2 bunyi  kereta dorang tu tekan minyak ( tapi kete tak jalan, of coz sebab tekan brek la kan?)..tujuannya nak protes la tu...ada orang letak moto terabur...aku tengok,masing2  muka mencuka masam mengalahkan cuka getah...sambil meng'ejas'2 stereng..agak-agak lepas dan dah clear, bukan main pecut lagi..padahal jalan kecik je..kalu ada org lintas, maunya dilanggar....Nak tergelak pun ada aku tengok gelagat bebudak muda tu..Marah sangat la tu agaknya...huhuuu...


Selang beberapa minit, datang pulak sebuah teksi yang pemandunya sudah tentu sorang pakcik veteran. Sambil-sambil bersusah payah memulas stereng, sebab nak mengelakkan motor-motor tu, tersengih-sengih je pakcik tu. Mungkin dalam kepala dia pikir camni " Ahah! kalu aku bleh lepas, maknanya aku memang terer. Lagik bertambah la skill aku sebagai drebar teksi seMalaya. yeeehaaa!!"  ...

Kebetulan belakang teksi pakcik tu ada lagi sebuah keta yang nak lalu. Aku makin teruja suap nasik, makin teruja nak tengok apa lagi gelagat pemandu-pemandu yang nak lalu situ. Yang pakcik-pakcik tabligh tu dok berborak tak hengat dunia dah. Dorang tak prasan langsung yang motor-motor dorang tu tengah jadik perhatian umum kat situ. Huhu!! Oh ye, berbalik pada kete yang satu lagi tu, pemandunya mungkin dalam lingkungan lewat 40 an kot..Yang ni best je, muka blur takder perasaan pun. Memang la dia pun bersusah payah gak nak lalu..Tapi muka memang blur habis...Kakkakakakaaa!!!!



Terpikir lak aku..macam ada satu pattern plak suhu emosi manusia mengikut umur....adakah hipotesis:
- semakin meningkat umur seseorang, semakin cool orangnya....??
- semakin muda seseorang itu, semakin hot tempered dirinya..??

...... rosak betul bahasa aku...maaf..  (^___^)

No comments:

Post a Comment