Wednesday, January 20, 2010

Azam Baru a.k.a Teruskan Perjuangan -(Posting basi..)

Yah, masuk je tahun baru, mesti dah set azam baru, ataupun azam lama yang terbengkalai tu, nak kena refresh balik. Semangat ada masanya turun, ada kala naik. Biasa la tu. Salah satu azam baru aku ialah nak teruskan azam tahun lepas yang baru di pertengahan jalan. Nak kecikkan skit badan aku ni ler, apa lagi.

Ada la dalam 2 minggu ni aku start  regim diet yang mengikut plan tu balik. Sebelum ni sebulan bercuti, sebulan gak aku cuti  diet. Tapi masih beware gak la ngan apa yang aku makan. Ape pun, yang penting aku bahagiaaa...huuuuu!!!

Plan tahun ni, dalam seminggu mesti pi joging. Tengok keadaan la, brapa kali yang buleh. Buat pertama kalinya semalam Che Yah teman aku. Dengan semangat wajanya Che Yah telah melabur duit di kedai motor untuk membeli sebijik helmet baru. Tujuannya, senang kitorang merempit jer ke trek joging tu, takyah pikir jalan jem dan nak pikir kat mana nak park kete.

Che Yah ni mungkin skali -skala je la dia join aku. Beser la, minah sorang ni pun sibuk 24 jam gak. Tapi tak pe la, bile2 aku pi sorang pun tak pe. Aku selamba badak jer..Lagi pun 2 tahun lepas, hampir setiap petang aku joging kat situ. Tempat ni memang best, tempat terbuka, trek cantik, tak panas sangat, orang pun ramai yang joging & jalan2. Nanti aku amik gambar & upload kat sini, sebab pemandangan kat situ cantik. Nama tempat dirahsiakan, sebab takut nanti ramai plak yang menunggu aku kat situ nak mintak autograf..kakakaka!!

No comments:

Post a Comment