Tuesday, January 26, 2010

i'm back!

Arini aku ke KL semula untuk urusan penyerahan tugas. Hilang sikit kesedihan aku tu, tengok skolah,  muka kawan2 & anak2 murid. Tapi aku di sini untuk 2 hari sahaja. Hari Khamis aku dah kena mula bertugas di sekolah baru dah. Sibuk sangat aku tadi. Port aku kat library je la. Port Geng2 Samseng Kampung Dusun. Tak angkat kepala aku, sibuk dok siap keje2 sumer tu. Sambil2 tu tak larat plak nak melayan budak2 ni tak putus2 datang dok interview aku. ' Ngape cikgu nak pindah? Jangan la pindah. Cikgu nak pindah maner? Cikgu suke kaler aper? Saper nak ajar kitorang Sains? Naper tak tunggu tahun depan? Naper sumer cikgu Sains asik pindah? Bla! Bla!Bla!' Soalan sama je yang diulang, tapi ditanya oleh org2 yang lain la. Alahai, sian la pulak aku budak2 ni. Ada yang siap nak ajak mak-ayah dorang ke rumah aku waktu raya & cuti skolah. Dorang masih budak2 lagi. Belum paham selok-belok kehidupan. Ape pun cikgu doakan yang terbaik untuk kamu semua...

Dalam pukul 3 jugak aku balik. Geng2 Kampung Dusun yang lain tu, bukan main  lagi pi tengok wayang citer 'Legion' tu. Tapi dah berbuih jugak la mulut dorang dok hasut aku join dorang. Aku, dengan kuat imannya, menepis godaan dorang tuh. Waaaaaaaa!!!!! Aku tak bleh join sebab nak siapkan kejeeeeeeee!!!!!!!!.


Inilah gambar Geng Samseng2 ittew...
Ketua Samseng



 .....betapa poyo nya mereka......

No comments:

Post a Comment