Sunday, October 25, 2009

Birthday Party


Tadi aku ke majlis Hari Jadi anak kepada colleague,Veni. Dia sewa dewan kat apartment aku ni je. So, senang je la aku pi pun. Rumah aku kat tingkat 12, dewan tu kat tingkat 5. Kebetulan baby sitter anak dia pun tinggal kat sini gak.

Menu sangat ok, sebab dia order katering dari Restoran Mamak Bismi kat sini gak. Masakan melayu, mamak sumer ader la. Meriah. Siap ada persembahan dari budak2 Tahun 6 lagik. Sempat plak Si Veni ni dok latih bebudak ni.

Yang aku kagum, dewan sebesar ni sewanya hanya dalam RM100+ je. So, aper lagik, kitorang sempat lagik buat plan. Theee!!Heee! Hee!

Aku: Kagum lar, murah betul sewa dewan nih!

Sorang Nenek Anak Murid: Haaa, cikgu kalo nak kawen, bleh sewa sini jer. Kire ok la ni,murah. Nak datang pon senang. Ada taman mainan plak kat luar tu. Dah ok dah dewan nih!

Aku: Heeeeeee! Ye la, makcik. Heeee! (Gulp! adeker dia suh aku buat majlis kat sini plak. Dia ingat aku orang kariah sini ker? Jenuh orang kampung aku naik bas rombongan 12 bijik nak ke sini.  Huhuhu! Menyampuk plak makcik ni. Hahaha!)

Eli: Haaa, kak is, apakata kita buat majlis kita-kita jer kat sini? Mesti best.

Aku: Ha, betoi-betoi! Konon2 kita sambut birthday reramai la walaupun dah belated pon. Kita share la sewa dewan ngan katering makanan. 

Kak Ina: Kak Ina baru je cakap ngan somi, suh dia buat majlis birthday akak kat sini. Dia cakap akak ngarut betul! Hihihihihi!!!!

Aku: Tak pa kak, ngan kitorang hasrat akak tu bakal tercapai. Heeee! Kita jemput bebudak tahun 6 gak. Sambil2 tu, suh la dorang buat persembahan.

Kak Ina: Okeh, akak setuju. Minggu depan gak kita buat. Akak serius ni.

Eli: Okeh, set! jom kita angkat geng. Mesti ramai lagik yang setuju nih.


Bukan main lagik minah-minah ni. Heeeee! Termasuk la haku!

No comments:

Post a Comment