Sunday, September 20, 2009

Raya Datang Lagi..

Selamat Hari Raya Aidil Fitri
dan selamat tinggal bulan Ramadhan yang mulia.

Semalam aku sampai kampung dah tengahari dah pun. Sepatutnya paling lewat pun, jam 7 pagi dah boleh sampai dah. Driver bas tu asik berenti je, skali berenti sampai 2 jam. Ape dia buat tah, tido kot. Tension je kitorang penumpang2 ni. Alhamdulillah, sampai jugak ke Perlis dengan selamat.

Sampai rumah, mak aku dah siap masak dah juadah untuk raya esok hari. Katanya dia kesian kat aku, nanti tak sempat nak bernafas plak. Huhu!

Cuma petang penat skit la, sediakan juadah untuk berbuka. Kebetulan family abang aku pun balik. Melayan anak2 sedara yang 3 orang tu.

Sebelah malam tak der la sibuk sangat. Kebetulan rumah pun dah kemas-kemas dah. Melayan anak-anak sedara aku ni la, upacara membakar duit (main bunga api laa, huhu!).

Abang aku tengah sibuk melayan anak2 dia, isi minyak tanah dalam pelita.

Aiman ketua main mercun. Anis & Aliff tengok je laaa...

No comments:

Post a Comment